oh kau ibu durjana!

04 April, 2010
resource:http://www.kosmo.com.my


pagi2 lagi bukak newspaper online dah bace bende camni.... aduhai........


aku yakin ni pasti anak luar nikah...........
aduhai,,,,
aku tak tau la sape ibu kau....sian kau......
aku ada hajat nak jadi pediatrician satu hari nanti....sbb setiap kali bile aku tgk pompuan bersalin,aku rasa teruja sgt3.....bile dengar baby tu terkuek2,,,lagi la aku suke,,,,, tp kalau takde bunyi, xbernafas,,pasti aku terbayang berhari2....


aduhai,,,tolooongla.....
tau tak,,,,berapa banyak wanita yang sah berkawin , yang mahukan anak,tp takde rezeki? tahu tak? mesti la tak tau kan..sbb tu senang2 je masuk tong sampah...pas2 bagi kenyang anjing.....


nampak cm best je berasmara, beromantika dgn balak kesayangan(hidup muda mestilah enjoy.kepala hangguk hang enjoy lagu ni) enjoy pas2 mengandung, pas2 balak pakse gugur,..senang2 je kan....pastu buat anak lagi kan.pastu gugur jela lagi kan.simplee.......pale otak mung.


buang anak tu bukanlah jalan penyelesaian....xselesai punye..tau tak bayi tu adalah photostate anda sendri? bayi tu cam xde DNA pulak kan.mesti la tak tau..sbb tu buang kan....


tau tak kalau dah gugurkan anak masa mengandung anak luar nikah, pastu nnt bile mengandung  pas kawen yg sah,risiko utk mandul tu tinggi? mestila tak tau kan...sbb tu dgn senang hatinya nk gugur2 ni...


kt dunia, maybe la leh terlepas dari aib masyarakat, dr aib kawan2...heh. tp jgn lupa aib didepanNya suatu hari nnt..(sume org tau hari pembalasan,siap boleh bg definition penuh lagi tu )..waktu tu jugak, anak yg kene buang tadi tu, menuntut hak dia........aiyok,,tak tau....


ei aku marah sungguh la weyh. 
~utk sahabat2 diluar sana, jaga pergaulan anda dgn balak anda ...
~utk yang mengandung hasil rogol atau sumbang mahram, pergilah kepada ibu bapa, saudara mara atau     perlindungan utk gadis dan wanita....tu lah cara yg sungguh terbaik....jangan dibunuh nyawa itu,,, walaupun anda x bersalah,,,
~utk yang sedang mengandung hasil dari perkahwinan yang sah, tahniahhh...semoga dapat bayi yg sehat,comellll dan bila dh besar nnt jadi org berjaya dunia akhiratnya........


~dan utk yg mengandung :unmarried, terutamanya yg islam,kembalilah kepada ibu bapa,dptkan perlindungan,, lahirkan bayi itu,,pelihara sebaiknya,,,,dan yg paling penting,,,,,,,kembalilah kepada Allah......taubatlah..kerana sebesar mana sekalipun silap, dosa anda, Allah tu Maha Pengampun...... 
atau kalau nk pilih  cara cam yg baby kat atas tu kene,buatlah... rosakkn la nasab you sendri....up to you~~

 

©Copyright 2011 Amiralization | TNB