jgn isap dadah

03 April, 2010 0 komplen
Minggu ni kepala otak kami dipenuhi dengan morphin,methadone, heroin dan segala mcm jenis la... dari sudut kegunaan kt spital tu xyah cte la.aku nk cte sket psal addict dadah ni......

as soon as aku balik je lecture pasal bende ni, aku pun tepon sseorang yg aku kenal rapat.yang penah terlibat dlm gejala ni....

En ABC, 20an, mengambil Marijuana(ganja)..Ganja ni kurang sket efek dari heroin dan morphine ni...dia ambil bnde tu kerana ramai kwn yg ambik..dan dorg ni bukanlah yang duk tepi jalan, kurus cekung idup x terurus, mencuri,,dorg ni berkerja dan hidup agak teratur...


aku tak tanye plak brapa lama dia ambil,, dia berenti sebab kesedaran timbul sendri selepas kawen...cayalah..katanya sbb klau die kene tangkap, dia pk kan nsib anak2 yg bakal bini die lahirkn...
bile ditanya cmne berenti, die jwb berenti cmtu je..xpyh buat treatment pape....wah... dr ape yg ckgu ckp kan,klau nk bg org benti isap dadah, kte bg die dadah lg....dadah yg xberapa nk kuat la.pas2 slow2 kte bentikan trus...

agak ssh nk benti sbnrnye...org tu nnt peluh2 debar2 mgigil2 xleh tumpu perhatian,,bukan die saje buat cmtu, tp dadah tu la yg buat die cmtu(walaupun sebenaye die yg pilih nk buat cmtu memula kan)...
jadi menurut encik ABC ni, die stop trus...wa respek!!
Die ade pk masa depan die utk anak2 adalah lg penting dr kepuasan diri die.Mind control die sgt hebat.....
kwn2 yg same pnah menghisap dlu pulak ade yg meninggal, ade yg kne tahan serenti, ade yg sakit mental,,, smuenye gara itu benda...rosak org2 kite........dan skrg En ABC menjalani kehidupan bahagia bersama2 anak2  nya dan die bersyukur sbb Allah dh beri die  kesedaran awal lagi supaya die x terus menerus menelan najis itu..

SO, to the youth,jgn berani2 nya nk cuba try test,,,mmg sedap dpt...tp skali xdpt ,,,rasalah perasaan mcm  org kene kencing manis, darah tinggi, sakit jantung,,,camtulah rasanye..ingat jangan aniaya diri sendri..... badan kamu bukan hak kamu...tp hak Tuhan....


utk ingatan sendri dan sape2 yang nak bace karangan bm yg kalau mak aku punye adik  lecturer bm  kt mpi bangi  tu bace mesti die mencarut kt aku sbb bm aku dh campur hindustan .

daneward~

0 komplen:

Post a Comment

komen lah kalau nak

 

©Copyright 2011 Amiralization | TNB