2nd MBBS EXAMINATION

23 November, 2010 0 komplen
YEaa tu diaa exam datang lagi ...
Namanya adalah 
2nd MBBS Examination


MBBS maksudnya 
Bachelor of Medicine and Bachelor Of Surgery
aku baru tau maksud penuh pas google ,haha. patut la masa exam,doktor ade tanye, ape maksud mbbs, aku pun merapu2, dia pun geleng2 kepala. ape da. amek course tu pun tatau. mane la nak tawu doktor. saya belaja isi die, bukan pekataan tu.hehe




2nd tu maksudnye, kali ke dua la. next year ade 3rd MBBS (1st part)   pastu 3rd MBBS (2nd part), pastu internship setaun pastu cabut la tinggalkan ini negara..


Woah. 
Aku bakal menjadi pelajar 2 taun je lagi, dan setaun pastu jadi intern. woah. tapi kenapa rasa kosong ye? mcm tade ilmu myelamatkan nyawa orang lagi je? uisshh belum lagi tu belum lagi tu.... belaja lagi mira belaja lagi mira(sedapkan hati ye?)


Ok dis exam ade 4 papers:
1. Pharmacology
2. Pathology
3. Microbiology
4. Forensic Medicine and Toxicology






Pertarungan akan bermula 30 November, selama 3 minggu..
Hopefully kali ni dapat la aku menjawab kehendak2 soalan dengan betul . sebab aku gemar tpesong terutamanya microbiology tu . kalau tak dapat 0, dapat 0.5 markah..sadis2...


Ape2 pun tahniah kepada 6 kawan2 ku, kita berjaya survive di sni. dan teruskan pejuangan kamu2 itu. 1 step lagi, kita dah completekan 2.5 taun disini.. Alhamdulillah..


Oh ye, dan juge kepada pelajar2 SPM, dan IPT2 lain di Msia dan dimana2 saja,
Gud Luck Gud Luck :D








Berita terbaru
Al Fatihah untuk Puan Aisah JPA yang meninggal dunia pada 22 nov di kediamannya, kerana terjatuh dalam bilik air. 
Jasa puan kat aku banyak sungguh. b4 apply jpa lagi dah knal die. sebab husbandnye good fren with my aunty, and dah bape kali jumpe die masa raya, kuar makan same2, then jumpe lagi kt ktt masa hari pertama pendaftaran, then jumpe lagi masa briefing jpa....
Even aku dah sampai india pun selalu ingatkan aku pasal akaun bank.....


And jasa kepada banyak pemegang scholar, yakni arwah org btanggungjawab menguruskan elaun budak india, mesir , moscow(kalau tak silap).dan keje tu bukan senang..pening2 kepala die ade 1 masa tu.... banyak kan yang die dah bantu...
And husband nye pun baik...dulu die drive kami pegi kampung sebab kaki my aunty patah xleh drive... 
And few months back, beliau telah melahirkan anak kembar 3.. :(


Semoga rohnya aman dan tenang disana. Kepada pelajar2 scholar2  jpa terutamanya, marilah kita mendoakan arwah, kerana telah banyaknya sumbangan arwah kepada kita. Dan juga kita doakan suaminya dapat menempuh semuanya dengan tabah bersama zuriat2 peninggalan arwah
AlFatihah

0 komplen:

Post a Comment

komen lah kalau nak

 

©Copyright 2011 Amiralization | TNB