PEds

14 May, 2010 0 komplen
Pediatrics mean 'care of the young'

haha..nilah posting wajeb datang. mengong tul. xblaja theory lagi la.  kene masuk ward plak.

anyhow, jauh ke dalam laut china selatan hati ini agak gumbira sket .

It's ped people...children..=>

Mule2 ingat cam akan excited sket.bese la.

Tapi, bile menapak dlm tu, tengok budak2 kecik2 terlantar, ade yg  xsedar, berwayar2 keliling badan..pada usia yang macam tu...buat aku nye jantung  pelepek jatuh cam bom . sian gile.

misti sakit kan dak2 tu rasa...sakit jantung, malaria, sakit buah pinggang, anemia, etc2..... Kecik2 Allah dah duga dorg camtu.dah la miskin, pastu nak kne bayar bil hospital lagi...

Before ni, wad2 yang aku masuk sume wad orang2 dewasa di dalamnya. kalau masuk aku bese buat dono je.. tgk kes pastu bla. tp yang ni ptama kali aku rasa ikhlas mau amik kes, mau interbiu, mau buat exam pada pesakit... seboleh2 usaha nk buat taknak bagi dak2 ni nangis....

huh aku ber effort jgk rupenye..hahahahahaha

InsyaAllah. mau jadi pediatrician jgk. (let see bape lame lak cita2 yg ni btahan,silap2 next posting tukar lagi plak ye,hehehe)


sbb kalau benar la aku suke sgt posting ni, nape aku bharap post mortem terjadi pd waktu posting tu berlaku?? kantoii nak ponteng gak tu ....lol

0 komplen:

Post a Comment

komen lah kalau nak

 

©Copyright 2011 Amiralization | TNB