Siapakah telefon2 anda?

09 November, 2011 0 komplen
Aku penah terbaca 1 entry drpd 1 blog ni, tp aku x ingat sape, mintak maap, dia ada buat entry pasal ni. jadi aku pun nak buat jugak lah.

Siapakah telefon2 anda?
Telefon2 penah menjadi hak milik:

1.NOKIA 3310 
Yang ni, adalah hasil usaha sendiri, guna duit belanja sekolah form 3 waktu itu.simcard pun waktu tu RM 39 ..MAHAL GILA DULU....Beli fon ni  diluar pengetahuan mak ayah. susah payah aku menyorokkannya..lagipun, aku beli fon ni drpd abang jugak..ni kira pakat adik beradik la ni..HEHE. bila ktorg dah pujuk ayah utk pakai henfon, barulah ktorg  expose kan yg ktorg  ada henfon.. apa punya anak2 la... Perasaan pakai hp waktu tu,,, uii menakjubkan...hobi ketika tu : main miscall miscall semua contact yg ada dalam hp..pathetic ... 


2. MOTOROLA L6i
Atas pakat adik beradik jugak, aku dpt motorola ni sbg hadiah spm  drpd abg. waktu tu abang dah enroll masuk ATMA, dia guna duit elaun bulanan utk belikan aku ni..terharuuu...
Perasaan : umang aii lagi la menakjubkan. Colour screen! Camera! can play mp3! Sgt nipis! Rasa naik darjat dah. hehe. Jadi hp ni berjasa kat aku selama setahun, yakni sepanjang aku study alevel kat ktt... before fly, aku pegi cari hp baru kat mines, dan trade in si dia ni...



3. SONY ERICSSON K660i
Sudah merasa nokia, motorola, aku terasa nak sony pulak. Sehari sebelum fly, aku pg mines, utk survey, dan aku ternampak yg ni...sebab aku xpenah nampak siapa2 pun pakai lagi, aku pun beli yang ni... Selama setahun jugak ia berjasa kepadaku di India. Baik, xrosak(tgk la sape pakai kan :P) hensem jugak..dari situ aku dah jatuh hati dengan sony sebab dia best! Skrg hp ni aku bagi kt abang aku. pakat adik beradik lagi...


4. SAMSUNG ULTRA TOUCH
Yang ni, adalah hp yg aku beli tanpa berpikir kt India...aku pg kdai hp tu carik benda lain, pastu aku nmpak yang ni, trus aku sambar. waktu tu adlah waktu touch screen baru2 keluar..dan hp ni,Rs 25000 cash... ... .... dlm rm 2000 jgk waktu itu..... ... ergh bile pk balik, tensen pun ada..seminggu kemudian aku muktamad utk jual.... sbb... rasa bersalah.... dan phone tu tak best.. walaupun dia dual touch n keypad, tp content dia x best..... erm.... seminggu je...nyesal sungguh... 


5. SONY ERICSSON W508
Selepas 1 penyesalan, beberapa bulan kemudian, aku teringin pulak nak pakai hp flip .. pulak..... sebab masa tu aku duk terpengaruh dgn cte2 jepun ni...smart gila rasanya hp mcm tu..bergaya.. .. maka bila balik Malaysia, aku tepon si Huda ajak pegi Mines nak cari hp lipat2... Maka apek kedai menyarankan hp yang ini... zapp sambar la ape lagi... tapi waktu tu aku simpan lagi hp sony di atas tu.. maka aku ade la 2 hp time tu...pergh macam org kayoo.. mak ayah aku ckp jgn membazir jgn membazir tp aku degil jugak...ampun mak abah....



6. NOKIA C7
Selepas setahun guna cik lipat, aku teringin pulak nak pakai touch screen..aii geli pulak aku taip hakikat sebenar ni...sebabkan nak berhati2 lama jugak aku usha hp apa yg aku nk beli, bajet, easyavailability of accessory(sebab duk karad ni, susah nak dpt alat ganti utk particular models), dan kehensemannya.. erm aku rasa, dia ni hensem...tgk dia terpapar kt kdai karad ni, menunggu utk dibeli...lagipun, xde sape lagi kenalan disini yg pakai hp ni.. jadi aku pikir, why not? sambil konon2 menanamkan azam, this is the last phone till graduation. koya lebih...Dah setahun aku bersama dia ni,stakat ni, aku suka kat dia, sbb dia nipis, boleh download mcm2 free app, ada org kata 'erk, nape beli ni? nape x beli bb, sedangkan boleh dpt bb dgn hrga lg murah? atau android phones? sebabnya...... jeng3...

Inilah kisah si dia2 yang pernah bersama dgn aku... sekarang ini, bersama aku ada sony w508 dan nokia c7 ni. takkan jual dah, kalau nak beli baru, aku akan terus simpan mereka.. 

Apa2pun,sepanjang menulis entry ni, aku rasa ada timbul kesedaran dan pengajaran yang berdebuk2 timpa muka aku...aku banyak membazir la...tiap2 tahun tukar hp...tu tak masuk 4 lagi hp nokia yg aku beli kat india yang aku bagi kat family aku.tp tu lain cerita lah, tu hadiah utk mereka.... 

Aku harap aku tak membazir dah dgn benda2 cmni lepas ni. Harus simpan duit. Harus kahwin.
    
  

0 komplen:

Post a Comment

komen lah kalau nak

 

©Copyright 2011 Amiralization | TNB