Puasa

10 August, 2010 0 komplen
Selamat berpuasa kepada
MakAbahAbangAngahTimahAzriAzudin
Dan semua orang Muslim diseluruh muka dunia tak kira mana2 sahajalah

Juga harap kawan2 sekelas local student dan cikgu2 India yang muslim utk berpuasa jugak.. sebab ada yang dah siap cakap 'I don't want to keep Roza (puasa)on this coming Ramjan(Ramadhan) bcoz i will be very tired since we have class'.. aik... Tgk la..aku akan try pujuk dia supaya puasa sebab puasa ramadhan ni wajib.... xboleh jugak nak dipersalahkan mereka sepenuhnya, sebab persekitaran yang buat mereka2 ni anggap puasa ramadhan adalah optional.......Patut kite bersyukur le, sebab sekarang rakyat kita yang umur 5 taun pun dah mampu puasa penuh ye tak?

Aku nak try utk kali pertama ni untuk berRamadhan . teringin jugak nak rasa sebab aku xpnah berusaha kaut pahala Ramadhan sebenarnye.xde effort. Setakat pose tu, agama lain pun ade pose jugak. hm 20 taun puasa aku tu sekadar tahan lapa je...

Gudluck utk aku dan korang
Semoga berjaya
Jazakumullahu khayran

sepetang di karad

0 komplen:

Post a Comment

komen lah kalau nak

 

©Copyright 2011 Amiralization | TNB