Doa bersyukur

04 July, 2010 0 komplen
Masa aku kt Malaysia itu ari, sambil2 menunggu cerita kt tv, ade 1 rancangan ceramah yang dah dekat nak abis..kira hujung2 la...biasela..org bebal, xmau tgk cerita2 ceramah ni...tunggu cte katun mau pulak..(tau pon)... anyhow, b4 rancangan tu abis, ade la ustaz tu ajar doa bersyukur.......

'.......Ya Tuhanku, anugerahkanlah aku ilham untuk tetap mensyukuri nikmatMu yang telah Engkau anugerahkan kepadaku dan kedua orang tuaku dan agar aku mengerjakan kebajikan yang  Engkau  redai, dan masukkanlah aku dgn rahmatMu kedalam golongan hamba-hambaMu yang soleh'.

An Naml :19

ustaz tu sungguh2 cakap , kita patut bsyukur dan salah satu cara bsyukur adalah dgn baca ayat ni. kalau nak tahu, sebelum ayat ni ada satu sambungan pasal kisah Nabi Sulaiman dan semut. Nak tahu lebih lanjut, baca sendiri lah. aku nk bgtau ape yang aku sempat dengar di akhir rancangan je...... sama2 la kite ye :]

0 komplen:

Post a Comment

komen lah kalau nak

 

©Copyright 2011 Amiralization | TNB