posting

04 March, 2010 0 komplen
Maka dipendekkan cerita aku sudah abes sudah itu posting community medicine(perubatan komuniti).bytheway,posting bukanlah sejenis surat atau sampul surat atau post office.ianya cumalah anda yang di pos untuk kesana kemari...
tengok subjek la.kalau subjek pembedahan anda kenelah masuk wad pembedahan.kalau posting mata,anda kenelah pergi tengok pesakit yang sakit dimatanya. bukan kite yg kene rawat pun.tengok sendiri dan dengar saje apa yang doktor membebel itu.kene pegi hospital setiap hari kecuali ahad....lebih kurang 3 jam..

itu kalau subjek klinikal.yang macam community medicine ni pulak , adalah pasal masyarakat...jadi kenelah jumpa masyarakat ye tak..maka kami kene la pegi kawasan setinggan.p/s: setinggan die bukan cm setinggan cm kt kl tu.ia adalah pure punye..buat survey(bukan aku yg buat sbb aku bisu= tak paham bahasa dorg).dan dorg ni miskin amaat......sian duhh......
ade tu budak umo 7 taun yang dah kawen........alahai adik....aku tak la dpt tangkap banyak gambar utk dikongsi sbb x berkesempatan..tp inilah yg dpt ditgkp skit2



gaya la budak ni.bdk pompuan yg mengembala kambing.
adik ni gi skola xde kasut


Selain itu adalah lagi benda kene buat yakni School Health Services...tolong check kesihatan budak2 ni... aku mmg serius cm doktor bisu dan pekak.sepatah haram perkataan xkuar dr mulut aku...aku cume suruh dak tu nganga, pas2 aku pegang sana pegang sinun...pas2 sengeh2 kt die.
ade 3 skola yang aku pegi : sekolah kanak2 terencat, sekolah rendah utk basic learning, dgn sekolah kecik utk bdk kecik.aku tatau la ape nama2nya.hentam jela

budak2 yg masuk ini sekolah hanya bertujuan dptkn basic learning supaya leh keje. rasanye sampai darjah 5 kot.

sekola anak2 cacat.aku ni amat menarik orangnye sampaikan sorg budak lelaki ni asek meghelak aku kesana kemari..hehe

ye sekolah tiada kerusi dan meja.
aw chak!!nak jugak tu...
dorg pun same,...saketh dan akhil
cikgu masak lunch utk anak2
aku tau ape dorg cube lakukan.menyorok dari cikgu kan...


Selain itu ada jugak kene pegi lawatan ke pusat2 kesihatan di kawasan sekitar.Karad ni memang la kampung...bukan cam Mumbai ke, Delhi ke,jadi bnyak la pusat2 ceruk yang boleh dilawat

yg ni agak jauh sket.masuk highway menghala ke kolhapur
dalam itu bas
duduk di lantai mendengar la ape org itu cakap dlm bahasa dia.makanya aku pun start bukak buku buat conteng2 sambil memberi bahasa isyarat kepada budak2 india lain bahawa aku boring sebab xpaham langsung....

dah la tu.malas nak taip lagi.

0 komplen:

Post a Comment

komen lah kalau nak

 

©Copyright 2011 Amiralization | TNB