Kerana harini hari cuti.

11 December, 2009 2 komplen
'Diskriminasi menjatuhkan aku, reputasi kini menjadi.......'.. Bising la alarm ni.ooaahh sori2 alarm...dah kul 5.45am....subuh2...ngeh3...merangkak2 la aku dlm kegelapan mancari henfon yang diletakkan jauh nun di tepi pintu( dlm usaha utk bangun subuh, alarm kne letak jauh.kalau letak bwh bantal mmg alamat terlepas subuh la.senang nak snooze dan turn off.hehe)
Malas nk bukak lampu ...jalan2 mesti langgar dinding.Bukak la paip....... Ya Allah...air batu....sejuk3..........xpe2 wuduk....

Sesudah solat subuh dan Matsurah(yg jarang dilaksanakan pd hari sekolah sbb xsempat: alasan2.ble nk berubah nih)aku bukak tingkap bilik...amik termometer yg memang diamnye kt luar tingkap.....oh pagi ni 18degree C saje.... Taun pas sampai 12 kot..taun ni winter x jadi la.Winter di India adalah 1 pkara yg aku xpnah dengar.slama ni ingat tempat ni panasss sbb org2 kulit gelap......rupenye sngkaan tu meleset-leset.hehe.tulah pandang rendah sangat .....bajet negara org sumenye teruk.......cehhh..hehe

Kusarung sweter dan stokin lalu menuju ke luar tingkap mengucapkan helo kepada pokok kecik di tepi tingkap(tiru mak.mak slalu buat camtu.katenye nnt pokok subur)heehe.bukak pintu, nampak opposite room maseh gelap.Jex dgn Tika tido balik kot.Berkasut sukan dan berbekalkan sony ericsson aku menyelusuri tangga International Hostel. Senyap sunyi dan sepi..Sabtu kan harini...Sabtu depan ade la klas tu..huh..oleh itu akan ku manfaatkan cuti ini di atas spjg harini.hehe.

Owh pintu hostel dah bukak.dan warden pun nampaknye dah kluar.mane die pagi awal2 pagi? Kalau x hari2 camni aku la kne kejut die mtk kunci bukak pintu itu...Sebaik saja kutolak itu pintu.......ggggggggrggggrgrggrggrrggrgrgrgrgg mak aih sejuk.tutp balik pintu. 30 saat kemudian ku tolak dan trus ku keluar.Main2 asap dimulut mmg seronok....heee

Jalan agak sunyi...beberapa nursing student bermuke toye pulang ,masuk ke hostel mereka...baru balik hospital la tu...syif mlm..sian dorg...student lagi kot....tp kecik2 dah kne kne pagi hospital xde gaji.kurg2nye kami med student hanya pegi hospital siang je..tu pun 2 jam..tu pun ponteng gak(pengaruh tempe)heheee...

Terdapat juge makcik2 bersari jalan pegi keje...Dorg ni mmg terbaik ahh... sejuk camne pun mmg sari jadi pilihan....dorg sayang budaya dan bangsa dorg....aku?hehehee...jarang skali pakai baju kurung disini..... susah nak gerak banyak di sini(bagi alasan lagi)

Pagi ni budak2 medical x kuar jalan2 .tp tgk la dorg exercise malam2.dlm kul 8 mlm tu penuh la tempe2 berjalan.Dorg xla bangun lambat.pagi2 ni biase dorg stadi.bagus gile la...jauh beza dgn haku...Lalu tepi budak2 nursing ni sume pandang serong je..mesti dorg kate over gile minah ni. bersweter2 pulak.bukan sejuk pon.ktorg gamble je pakai uniform nurse yg berskirt nih..dialog buat sndri..hehe

Sambil jalan sambil memerhati sambil bermonolog sendiri sambil menyanyi2 sambil mangusha..kot2 adela doktor2 kacak persis Dr N#$%^* buat cuci mata pagi2 ni kan..Astaghfirullahalazim ko ni...lagha sungguh.

Tetibe ternampak seorang lelaki berusia bertongkat dari jauh...oohh Canselor..oh mannn.lain yg aku nak usha lain yg muncul. kne lari ni..takut...xmo terserempak dgn die....Aku x setaraf dgn die....Family dorg terlampau baik terutama anak die(naib canselor)....Segan atas kebaikan yg dorg slalu bagi terutamanye kami org luar ni....Banyak yg kami dah dh dapat ape yg local student x dapat...rasanye kalau kt Malaysia sndri kte xdpt peluang nk jumpe org besar cmtu kan?..Alhamdulillah aku bersyukur sbb dapat tempat ni.....life mmg boring tp segalanya Allah dah permudahkan bagi kami...ade masalah mendatang normal la kan..kalau senang dari aspek camni mestilah ade susahnye dari aspek lain ye x.

Jumpe pak guard plak pas2 . cam bese la dari jauh die akan jerit 'Hey MaLAYSIA.kAHA TUM?' dengan broken hindinye aku manjawab.kalau ade Mdm Archana cni,mesti terbahak2 die gelakkan aku..hehehe.. pakcik tu pulak akan trus menerus berborak sedangkan die tau aku xleh jawab punye ape die tanya. kalau sket2 cam 'dah makan?''nk pegi mana'' mana kwn2 lain''makan ape td' 'ble nak balik mesia'tu bole ar...tetibe nk tanye pasal sistem pentadbiran mesia pas2 expect aku ghoyak hindi pulak.kirim salam lah.hahaha

Maka sesudah 3 round pusing kampus aku pun duduk di depan hostel .menarik nafas yg xckup..fuhhh...tangan dah ketar2 sejuk.masuk dalam... sepanjang koridor tu senyap .bilik junior2 laki yakni fifi,razwan, qid,phang , haziq sumenye xde tanda2 mereka dah bangun.biarlah...sabtu pon.
Maka aku pun masuk kedlm bilik tv. Ku on 2 jenis plag. 1 plag tv. 1 lg plag ps2..time for tekken..yeah...aishh kusyuk gle main...sebenanye baru je blaja camne nk turn on menatang tu..tu pun muaz ajar..kalau x sampai dah dpt title doktor pakar pun xtau pasang ps2..kihkihkih.

Hish.....pagi2 lagi neuron firing aku sangat2 aktif...dlm masa 2 jam aku fikir sume bende ni kan......Well....sebabkan today is saturday boleh la nak berfikir pape saje yg bukan2(teory ape ko pakai saturday leh pk bukan2??!!)ngahahaha....So nilah rutin every weekend....rutin yg of course xsame dgn rutin hari skola kan...dan tetibe menjadi rajin nk scratch sumthing kt page ni...bile nk buat buat jela kan....sape nak halang meh sni..meh sni meh sni(gaya samseng xjadi)eheehehe....
Its 11 am.Its time to go to bed again....Bcoz it is holiday!
Credit to Qidran

2 komplen:

Post a Comment

komen lah kalau nak

 

©Copyright 2011 Amiralization | TNB